Jawa 90

JAWA 90 – homecross

Home

Technické údaje

Moje 90tka

Úpravy

Fotky

Návštěvní kniha

Homecross

Ostatní

Další strojovny


Proč jsem to udělal?
Když jsem koupil první 90tku byly k tomu navíc dva rámy a hromada dílů. Jeden z rámů si šetřím a druhý stál z historického hlediska za prd. A já jsem vždycky chtěl jezdit po polích lesích a loukách. Doteď jsem jezdil s Babettou, která toho už má víc než dost a nyní jí používám, jako výzkumný ústav, nebo-li proč to kurva nejede?
Rám
Po zkušenostech s babettou jsem se rozhodnul pro jasné zpevnění tohoto rámu. Na krku byl navařený už kus vinglu, ale to je jako by tam nic nebylo. Na krku nově přibil domeček, který je dokola kolem krku a slouží také pro uchycení spodních trubek. Trubky vedou od domečku dolů dospod rámu, kde jsou zevnitř přivařeny k plechům držícím motor a stupačky. Ty trubky (22*18mm) nevedou zrovna blízko u motoru, ale nechtěl jsem řešit již takhle obtížné vyndavání motoru z rámu. Plechy držící motor jsou vyztuženy 10x10mm čtyřhranem po obvodu a u stupačkové tyče je ještě vevařeno ohnuté účko. Zadní tlumiče mají nahoře udělané nové uchycení z 4mm plechu. Dole na levé straně vyztužené čtyřhranem, na pravé straně převařený vedle a vyztužený plocháčem. U podledlových trubek jsou ještě navařeny 2mm tlusté plechy (což teda nic moc kvůli přístupu).
To co se hýbe samo
Kola jsou 18" vepředu, což mě mrzí, neboť nemůžu sehnat stále 19". Vzadu je 16" ráfek s pneu 16x3,5. Vzhled je česká klasika - lišejník (ale nejsou vyrezlé!). Na orzetě napočítáte 57 zubů, což by měl jet při plně vytočeném motoru přes 65km/h. V praxi to znamená řadit, řadit, řadit.. Zadní tlumiče jsou nepatrně prodloužené s oky na obou koncích. Přední vidlice dlouhá, horní brejle jsem si nechal pálit, protože jsem je neměl. S olejem jsem to sice přehnal, ale je to fajn - 200ml v každém ramení. Pružiny už byly unavené, takže podložení o 12mm se zdá akorátní.
Pohon
Pohon tvoří otevřený motor z 90tky. Výfuk udělaný podle programu + trocha vlastní tvořivosti (více v úpravách). Sání zase tvoří jen více druhů drátěnek namočených v oleji. Elektrika s tyristorem a nyní zase jen 2mi cívkami. Ve válci žádný schodek není a motor se točí jako pila..
Jízda, opravy a to okolo..
Při tvorbě tohoto díla sem hlvně už chtěl jezdit, takže krása nejede. To bylo moje heslo. Postupem času jsem to dával do více provozuschopného stavu. Jede se na tom celkel slušně. Když už sem se taky přestal bát že všude spadnu, tak to na tu jedničku vyjede dost slušný kopce. Řazení občas nestíhám, ale ten motor celekm reaguje ve velkém rozpětí na plyn, tak to nějak jde..
Problémy co jsem s tím měl: staré gufero, věčně rozsypaná elektrika, nezavírající, nebo neotevírající se plovák (jak se vyspal..), tekly přední vydlice, stržená páka zadní brzdy a nějaké ty šrámy, boule, oděrky..
Problémy, co mám: kopou zadní tlumiče (nejdou mi rozdělat), nějak mi v zimě nejde seřídit směs.