JAWA 90 – technické údaje

Home

Technické údaje

Moje 90tka

Úpravy

Fotky

Návštěvní kniha

Homecross

Ostatní

Další strojovny


Motor
typ: dvoutaktní jednoválec, vzduchem chlazený, sání řízené rotačním šoupátkem rotačním šoupátkem z pertinaxu
obsah válce: 88,7cm
3
vrtání x zdvih: 48 x 49 mm
komprese: 8,5:1
výkon: 8,2 HP
Motor skloněn dopředu, 1 výfukový kanál, sání přímo do kliky přes rotační šoupě ukryté za rotorem. Dva postraní přepouštěcí kanály a jeden zadní, krátký. Přerušovač umístěn na levé straně pod krytem z plastu. Je spojen s klikou přes mezikus, který slouží k vyrovnání nesouososti. Rozvodový diagram je zde na obrázku (lze podle něj zkontrolovat zda je správně pootočené šoupátko). Řazení pomocí řadícího válce – 5 rychlostí. Primární převod ozubenými koly s šikmými ozubením. Spojka s 5ti lamelami z feroda. Celokrytovaný sekundární řetěz. Magneto o výkonu 80W na pravé straně motoru s cívky připevněnými na statoru sloužícím zároveň jako víko šoupátkové komory.

Podvozek
Svařovaný páteřový rám s jednou hlavní nosnou trubkou. Šavle u přední vidlice do rv. 1970 uchyceny pouze na jednom bodě, pozdější vidlice uchycené na dvou bodech jako obvykle (tzv. brejle). Zadní tlumení párem tlumičů s vinutými pružinami. Zadní kyvná vidlice uložená v gumových pouzdrech. Ráfky 1,6x18" obuté do pneumatik 2,75x18" vzájemně prohoditelné přední za zadní. Bubny identické jako pionýr, akorát pakny jsou o 5mm širší, tedy 25mm. Zadní brzda ovládaná táhlem.

Pro podrobnější informace doporučuju stáhnout si naskenovanou dílenskou příručku, návod k obsluze, nebo katalog ND.