JAWA 90 - úpravy

Home

Technické údaje

Moje 90tka

Úpravy

Fotky

Návštěvní kniha

Homecross

Ostatní

Další strojovny


Za éry devadesátky vyšel ve světě motorů tento článek na úpravu motoru na J90.

Zatím jsem se k této úpravě nedostal, ale udělal jsem si vlastní výfuk (počítaný, odlišný než je psáno výše). Navrhnul jsem ho v programu pro výpočet 2T výfuku. V tom programu je nějaká chybka, přesto se mi z něj povedlo dostat požadovaný návrh. Pro porovnání jsem nakreslil oba výfuky vedle sebe. Mají skoro stejný objem, ale rozdílný tvar.

Výfuk je zhotoven z 1mm plechu, akorát střední díl je trubka, která má stěnu 2,5mm (aby byl na co navařit držák a také abych to nemusel stáčet). Tlumič měl strašnou díru mezi spodkem a středníma otáčkama, tak jsem se rozhodl udělat ještě tlumič. Tlumič se skládá z děrované trubky, 2 čel a obalu. Je vycpán jak jinak, než skelnou vatou. Obal je z 0,6mm pozink plech. Výkres nemám, ale průměr obalu je 60mm, trubka vevnitř má 18mm a délka je 150mm. Fotka je v sekci homecross.

Tlumičem se odstranila díra, ale zároveň motor na spodku dost ztratil = jede plynule, ale na volnoběh vůbec J

Hodně lidí si stěžuje na měkké PŘEDNÍ VIDLICE z první vezre 90tky. Jelikož já jsem na tom byl stejně, tak sem je rozdělal a udělal pár obecných věcí, aby to k něčemu bylo. každému může vyhovovat něco jiného, ale mě se nejvíce osvěčilo toto: 1cm podložka pod každým pérem a olej 1 díl m2t a 2 díly tlumičového. Nyní se vidlice nepropadne když pouze sednu na motorku, při prudkém brždění se předek potápí, ale to mi vyhovuje.

Nevyřešil jsem ale tuhost zadních tlumičů. Mám předepsaný objem tlumičového oleje a klínky na spodním zářezu, přesto mi připadá motorka v jednom člověku hodně tvrdá. Kdyby někdo již toto řešil, ať dá vědět, já to sem doplním.